Search

سه شنبه 29 اسفند 1402

منو

اموزش فیزیوتراپی سگ لگن

فیزیوتراپی اندام سگ لگن

آموزش و مشورت فیزیوتراپی سگ و سایر حیوانات
09123430580 
ویلچر سگ، اندام مصنوعی سگ

فیزیوتراپی با استفاده از روشهای جسمی مانند ماساژ ، عملیات حرارتی و ورزش ، به بازگرداندن عملکرد به بیمار آسیب دیده یا بیمار اختصاص می یابد. این ماده در تسکین درد ، بهبود سلامت مفاصل و ماهیچه ها نقش اساسی دارد و به توانبخشی بیماران پس از آسیب عمده یا جراحی کمک می کند.

تمرینات حرکات کششی یا حرکتی منفعل به محض راحت بودن حیوان خانگی شما قابل انجام است. این تمرینات به کاهش سفتی مفصل و محدود کردن ضایعات عضلات (آتروفی) کمک می کند.

بعضی از حیوانات ترجیح می دهند بایستند و برخی دیگر هنگام دریافت فیزیوتراپی ترجیح می دهند دروغ بگویند. یک جفت اضافی دست اغلب برای کمک به مهار بیمار مفید است. اگر دراز کشیدن انجام شود از ملافه تخت خواب برای حیوان خانگی خود استفاده کنید.

پس از مشورت با یک جراح دامپزشکی ، تمرینات زیر می تواند حدود 20 تا 30 دقیقه سه تا چهار بار در روز انجام شود.

ماساژ

این کار باید قبل از تمرینات کششی انجام شود زیرا باعث گرم شدن عضلات و انعطاف پذیری بیشتر می شود. اندام را حمایت کرده و به آرامی آن را برای چند دقیقه ماساژ دهید ، از انگشتان پا به سمت بالای اندام کار کنید. به تدریج فشار را افزایش دهید ، به خصوص در قسمت بالای اندام که عضلات در آن بزرگتر است. این باید لذت بخش باشد و به حیوان خانگی خود کمک کند تا آرامش یابد.

کشش - دامنه منفعل تمرینات حرکتی

حرکت مشترک گردش خون را تشویق می کند و به حفظ سلامت مفصل کمک می کند. در ضمن حفظ راحتی مناسب ، اتصالات باید از طریق طیف کاملاً حرکتی دستکاری شوند. اگر به هر نقطه ای حیوان خانگی شما بی قرار ، دردناک یا زرد شود ، تمرین را متوقف کنید و بعداً در روز امتحان کنید. هرگز پای حیوان خانگی خود را زیاد نکشید زیرا این برای آنها بسیار ناراحت کننده خواهد بود.

مانند ماساژ باید از انگشتان پا شروع کرده و به سمت بالای پا پیش بروید.

  1. از انگشتان پا شروع کنید ، هر انگشت خود را به آرامی خم کنید یا خم کنید. 
  2. برای انعطاف پذیری مفاصل زانو و هاک ، پنجه سگ خود را در کف دست خود قرار دهید و به آرامی پا را به سمت بدن بکشید تا پا کاملا خم شود. 5 ثانیه در محل خود نگه دارید ، پا را شل کنید و تا 5 بار تکرار کنید. 
  3. برای خم شدن مفصل ران ، پا را به آرامی بکشید و به مدت 5 ثانیه در محل خود نگه دارید. پا را آرام کنید و به عقب بکشید و به مدت 5 ثانیه در محل خود نگه دارید. پا را آرام کنید و سپس آن را به سمت بالا بلند کنید ، به مدت 5 ثانیه در جای خود قرار بگیرید ، استراحت کنید و این کار را تا 5 بار تکرار کنید. 
  4. هم اکنون با استفاده از حرکت دوچرخه ، تمام اندام ممکن است در کل دامنه حرکت خود چرخانده شود. 

راه اندازي فروشگاه در Eforosh رايگان است